• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82314
+
-

اقامتگاه‌های بوم‌گردی روستایی بوشهر  افزایش می‌یابد

اقامتگاه‌های بوم‌گردی روستایی بوشهر  افزایش می‌یابد

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: برای رونق تولید و ایجاد اشتغال، تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی روستایی استان بوشهر بر اساس ظرفیت‌های روستایی افزایش می‌یابد. 

به گزارش تسنیم، «محمدحسین ارسطوزاده» در نشست بررسی طرح‌های گردشگری و بوم‌گردی به هفته گردشگری پرداخت و با اشاره به تدوین برنامه‌های ویژه این هفته اظهار کرد: شعار امسال هفته گردشگری آموزش، مهارت و اشتغال تعیین شده که در این زمینه آموزش عکاسی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری در دستور کار قرار دارد. 

وی از افتتاح 7 اقامتگاه بوم‌گردی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: این پروژه‌ها که نقش مهمی در اشتغال و رونق روستاها دارد، بر اساس ظرفیت روستاها مورد توجه قرار دارد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گردشگری را یکی از ظرفیت‌های مهم استان دانست و خاطرنشان کرد: استان بوشهر در بخش‌های ساحلی، کوهستانی، منابع طبیعی، آثار باستانی و روستایی دارای ظرفیت‌های بالای گردشگری است و توسعه زیرساخت‌های این حوزه در دستور کار قرار دارد.

 ارسطوزاده با بیان این‌که رونق این صنعت می‌تواند تاثیرات بسزایی در اقتصاد و فرهنگ داشته باشد تصریح کرد: در استان بوشهر برای سرمایه‌گذاری فرصت‌های بسیار گردشگری وجود دارد که با معرفی آنان و حمایت از بخش خصوصی برای رونق صنعت گردشگری گام‌های بلندی برداشته می‌شود.

رئیس گروه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر نیز با اشاره به ظرفیت گردشگری این استان گفت: بوشهر مجموعه‌ای از زیبایی‌های خدادادی است که هر نقطه از استان با دارا بودن طبیعت و جاذبه‌های منحصر به فرد می‌تواند در زمینه جذب گردشگر به عنوان یک برند معرفی شود.

«رضوان حیدری» از افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی محتشمی آب‌پخش دشتستان خبر داد و تصریح کرد: دشتستان بزرگ‌ترین شهرستان استان است و با داشتن آثار تاریخی و فرهنگی متعدد از قابلیت بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید